Ганна Владимирська «Мистецтво розуміти мистецтво. Артмісія: від імпресіонізму до абстракціонізму»
Інший художник завів роман із заміжньою жінкою, однією з найкрасивіших і найзаможніших у Відні. Ревнивий чоловік, аби припинити неподобство, замовив живописцю портрет цієї дружини, що вимагав би постійного позування. За час написання роботи художник і натурниця так одне одному набридли, що скандальний адюльтер згас сам собою.
Ще одна винахідлива француженка вкрай вдало вийшла заміж за паризького колекціонера, що заробив статок й ім’я на інвестиціях у мистецтво. А потім ця мадам вправно заволоділа колекцією, звівши благовірного в могилу. Історія була б не така цікава, якби «чорна вдова» не провертала цей трюк кілька разів і не попалася б, зрештою, на спробі найняти кілера для сина, з яким не планувала ділитися спадком.
Світ мистецтва сповнений величезної кількості скандалів, загадок, бурхливого внутрішнього життя. Буквально кожну картину й ім’я її автора оточують численні легенди, часом таємничі, часом сумні, часом курйозні. Іноді ці оповідки варто знати, щоб ліпше зрозуміти складні концептуальні роботи, а іноді – щоб збагнути масштаб і, водночас, людськість художника. Українська мистецтвознавиця, письменниця й викладачка Ганна Владимирська має цілу колекцію подібних історій. І вміє їх чудово розповідати.
З книги «Мистецтво розуміти мистецтво» ви дізнаєтеся чимало нового про живопис і скульптуру ХІХ та ХХ століть, відомих художників, європейські музеї й творчий процес. І можливо, краще збагнете «каляки-маляки» сучасних майстрів, які до того викликали ваше роздратування. Водночас, при читанні варто враховувати кілька нюансів. Книга, написана у 2017 році, серед іншого, аналізує й доробки російських художників рубежу ХІХ – ХХ ст. Крім того, видання, на жаль, не вичитане як слід і містить багато помилок та друкарських огріхів. Якщо ці моменти вас бентежать, краще не ознайомлюйтеся із цією роботою, в усьому іншому просто прекрасною.
0 Коментарі